1001 Tv > 1001 Yorum > 'Kördüğüm'ün büyük bir potansiyeli var

'Kördüğüm'ün büyük bir potansiyeli var

Işınla Bizi Scotty | 29.01.2016 | Kördüğüm
Kördüğüm

 Güzel başlayan , ilginç devam eden ve sonlara doğru kontrolü kaybeden bir bölümdü 'Kördüğüm' 4. bölümü.
 

Kaan'ın yeni tanıştığı, ona nasıl hitap etmesi gerektiğiini bile bilmediği, biraz çekindiği babası Ali Nejat'la ilişkisinin kurulmaya başladığı, birlikte aynı çatı altında geçirdikleri ilk akşam, Feyza'nın da -gelişen olaylar nedeniyle- aynı gece orada kalması ve Kaan'la karşılaşması, tedirginlikler, şaşkınlıklar, gerginlikler, yavaş yavaş çözülen buzlar.. Hepsi de izlemesi çok keyifli, ekrandan gözünüzü ayıramadığınız, sıcacık sahnelerdi.
 

 4. bölümle birlikte hâlâ giderilemeyen, hatta daha da belirginleşen bir başka sorun da hikaye ve yan hikayelerin açılımının, işlenişinin ölçüsündeki kararsızlık. Kaan'ın babasıyla ve psikolojik sorunlar yaşayan halasıyla arasındaki diyaloğun işlenişi, yeni hayatına alışma süreci, Umut'un Naz'ı aldatmasıyla başlayan sorunlar, otomobil üretme tutkusuyla Karasu Holding'le kurduğu ilişki gibi konular yavaş yavaş, sindire sindire işlense çok daha keyifli olabilecekken, bütün dizilerin başında olan süre problemi nedeniyle koştura koştura, üstünkörü işleniyor. Bir yandan doldurulması gereken (reklamsız, ham haliyle) 2.5 saatlik bir süre varken bir yandan da "Aman izleyiciyi sıkmayalım, her dakika ekranda bir olay, heyecan olsun." kaygısıyla acele etme nedeniyle potansiyeli çok yüksek hikayeler çarçur edilip, yürürlükten kaldırılıveriyor. 

 
Eğer ölçülü, dengeli bir şekilde işlenirlerse; süre, reyting, izleyiciyi kaçırmama gibi kaygılardan sıyrılıp hikayeyi en iyi şekilde anlatmaya odaklanılırsa çok başarılı bir işe dönüşme potansiyeli var 'Kördüğüm'ün. Başlı başına Kaan'ın hikayesinin yazılışı, karakterlerin ve ilişkilerinin işlenişi bile şimdiden çok keyif verici ve sürükleyici. Üstelik hâlâ çok başındayız her şeyin. Ama dizi bu kaygıların baskısıyla devam ederse "iyi bir iş" izleyebilecekken "iyi niyetli bir iş" izleyebileceğiz ancak.

Kördüğüm

 4. Bölümle birlikte bütün hikayenin odağına, baş karakter olarak Kaan oturdu da diyebiliriz. Kaan karakterini, onu canlandıran küçük oyuncu Aybars Kartal Özson'u ve Kaan'ın etrafında gelişen hikayeyi izlemek o kadar keyifli ki insan 'keşke baştan beri bu dizi sadece Kaan'ın ve ailesinin üzerine kurulsaymış.' diye düşünmeden edemiyor.

Annesinin ani ölümüyle hayatı allak bullak olan küçük bir çocuk, bir yanda pişmanlıklarıyla toruna sımsıkı sarılan mütevazı bir dede, diğer yanda bir oğlu olduğunu yeni öğrenen, çok farklı bir hayatın insanı olan baba, kendi çocuğunu kaybetmenin acısını ve sarsıntısını atlatamayan bir hala.. 'Kördüğüm' sadece bu kanaldan ilerleyerek başlıbaşına sürükleyici bir hikaye olabilecekken Umut ve Naz çiftinin hikayesiyle karışıp, takibi zor, ritmi karışık bir aşk üçgeni olamaya çalışmasaymış keşke.

Kördüğüm

 Doğrusu, Kaan'ın hikayesi kadar olmasa da Umut ve Naz cephesi de kendi içinde ilginç ve sürükleyici. Önceki yazılarda da söz ettiğim gibi Umut zaafları ve tutkularıyla kanlı canlı, çok gerçek bir karakter. Naz'la ilişkileri de samimi ve özgün bir şekilde işleniyor. Ama neredeyse iki ayrı dizi gibi akan Kaan-Ali Nejat ve Naz-Umut hikayeleri kaynaştırmaya çalışılırken ciddi zorlanmalar, aksamalar, ritm bozuklukları yaşanıyor.

 
Dizide fazla yan karakter var.  İki ayrı cephenin yan hikayelerinden birinin diğerine aniden, hiçbir temas ya da ilişki olmadan geçivermesi izleyicide duygu geçişi sorununa neden olabiliyor. Bu durum çok ileriki bölümlerde yaşansa belki bir sorun olmayacakken nispeten yeni tanıştığımız bir dizide ciddi konsantrasyon sorunu ve yabancılık hissine neden oluyor.

 

Oyuncu kadrosu Genel Bilgiler Haftalık Dizi Programı